Re: Cichy wentylator do Athlona 1700 XP + lub wyżej???

Autor: Rafał 'R4v' Błachnio (raist_at_poczta.fm)
Data: Mon 30 Dec 2002 - 12:50:18 MET

benek wrote:

> a tak BTW to jakos malo osob narzeka ze te Titany sa
> _beznadziejnie_glosne_

Bo to chyba NTG (narzekanie)? Jest głośny. Koszmarnie. Aż musiałem
chłodzenie wodą założyć, tak ryczał. Teraz czekam na Zalmana 6000AlCu,
bo te rurki i wiaderko mnie denerwują. A wentylator na 1600RPM jakoś mi
średnio przeszkadza.

> - moze trafiles na gorszy egzemplaz i tyle - ja jak kupuje Titana to
> zawsze go odslucham w sklepie (zreszta tak robie z kazdym
> wentylatorem) i powiem tylko ze czasem zdazaja sie egz. ze
> spierniczonym lozyskiem - czesto smarowanko lozyska pomaga, ale po co
> sie pierniczyc skoro mozna od razu w sklepie kupic cichy

Nie można. Wiatrak 8cm przy 3200RPM nigdy nie będzie cichy. Nie ma
takiej możliwości. Sam szum powietrza już jest wystarczająco głośny. Na
początku wydawało mi się, że on jest cichutki (po przesiadce z jakiegoś
kosmicznego Sunona 6x6x2.5cm). Po założeniu zasilacza Anteca i ZM80-HP
na grafikę okazało się, że zagłusza dyski. A najcichsze modele to nie
były (U5 i jakiś IBM 7200RPM na SCSI w podobnym wieku).

--
Raf
raist_at_poczta.fm