Re: kodowanie ac3

Autor: Ivan (ivanWYTNIJ_at_hot.pl)
Data: Sun 29 Dec 2002 - 13:58:57 MET

Sebol skrobnął:
> Jaka karta dzwiekowa na wyjsciu daje zakodowany sygnal ac3 (tzn ma
> wewnetrzny koder ac3 a nie tylko przesyla go jak audigy).

Audigy jako jedna z nielicznych właśnie potrafi ze stereo zrobić 5.1
Odbywa się to podobnie jak przy dekodowaniu DolbySurrond, czyli biorąc
sygnał stereofoni kodowanej (bądź nie) robi to tak, że sygnał zgodny w fazie
puszcza na kanał środkowy, różniece na tylny, plus opuźnienie no i jeszcze
reedycje niskich dla basu. Ale czy sygnał ten jest puszczany po cyfrze? Nie
wiem.

> Chodzi mi o to
> zeby kazdy dzwiek nawet direct sound itd. byl kodowany i wysylany na
> najlepiej coaxialne wyjscie (moze byc spdif) jako ac3 .

I jest taka firma jak Ego Systems, która pod swoim oddziałem AudioTrack
wypuszcza całkiem przyzwoite budrzetowe karty. Jedna z ciekawszych
propozycji tejże firmy to karta Prodigy 192. Obsługuje dźwięk do formatu 7.1
i próbkowanie 192khz (tylko odtwarzanie) Ma też wyjścia po tos-linku i
s/pdif. Biorąc pod uwagę że pracuje na podobnych sterownikach co durze karty
profesjonalnego odłamu ESI, myślę że nie powinno byc problemu. Sam mam
WaMiRacka 192X i bez problemu wypuszcza sygnał kodowany po S/Pdifie. Tyle.
Natomiast wątpie czy będzie sie dało w taki sposób w czasie rzeczywistym
zakodować dźwięk do AC3. A w tym momencie pozostaje już tylko ProTools lub
inne karty z prawie zerową latencją (w tym WaMiRacki, Ardvarki, Echo czy
inne z górnej półki). Ale to już inny temat.

pozdrawiam i życze wszystkim grupowiczom szalonego sylwestra ;)
Ivan

ps. Prodigy192 kosztuje teraz u dystrybutora na polskę koło 710zł
      a specyfikacja http://www.audiotrak.net/eng/prodigy.html