Re: Pentium ilo bitowy?

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Sun 29 Dec 2002 - 03:17:41 MET

tom claimed:
> Witam serdecznie
> Chialbym dowiedziec sie ilo bitowy jest procesor Petium. Z jednej strony
> czytam ze ma on magistrale 64 bitowa, a zdrugiej znów że moze zaadresowac 32
> bity. Co jest prawdą?

Szyna danych: 64 bity
Szyna adresowania: pentium1: 32bity, PII, PIII, PIV: 36bitów

Natomiast na pytanie 'ilu bitowy' odpowiedź jest: 32 bity, bo taki jest
największy rejestr całkowity ogólnego przeznaczenia[1] procesora pentium
(znaczy się nie ma większego niż eax, a ten jest 32bitowy (2 słowa)).

Gdyby ktoś chciał się kłócić, to odsyłam do:
http://webster.cs.ucr.edu/Page_AoALinux/HTML/SystemOrganization.html#998843

[1] size of the largest general purpose integer register

--
    [ http://www.stringi.com/viper/ ]
  All good things come to those who wait