Re: Dzwieki BIOS-u

Autor: Sander (sander3SP_AM_at_gazeta.pl)
Data: Sat 28 Dec 2002 - 21:23:00 MET

"Jacek" <bez_spamu_freezy_at_poland.com> w news:aukqrl$em5$1_at_news.tpi.pl
napisał(a):

> Zna ktos link z opisem poszczegolnych kombinacji dzwiekow i ich znaczeniem ?
> Glownie interesuje mnie jeden dlugi i trzy krotkie (procesor ?).

AMI:

1 KRÓTKI SYGNAŁ:
jeden sygnał z reguły oznacza "wszystko w porządku".
Jeśli jednak ekran pozostaje czarny, należy skontrolować monitor
i kartę graficzną. Gdy komponenty te nie są przyczyną kłopotów,
może to oznaczać, że uszkodzone są kości DMA

1 DŁUGI SYGNAŁ:
błąd w trakcie wykonywania testu pamięci, problem z odświeżaniem
pamięci RAM. Sprawdźmy, czy moduły pamięci są umieszczone prawidłowo
lub dokonajmy ich zamiany.

2 SYGNAŁY:
a) uszkodzone lub źle zainstalowane moduły pamięci.
b) wystąpił błąd parzystości pamięci RAM, spróbujmy je zamienić miejscami.

3 SYGNAŁY:
a) uszkodzona bazowa pamięć I/O.
b) podobnie jak w przypadku 2 SYGNAŁÓW, tyle że dotyczy drugiego modułu SIMM.
c) błąd w obszarze pierwszych 64 kB pamięci RAM

4 SYGNAŁY:
błąd zegara systemowego, uszkodzony jest Chip Timer 1.
Sprawdźmy najpierw moduły SIMM. Jeśli błąd pojawia się nadal,
musimy wymienić płytę główną.

5 SYGNAŁÓW:
a) błąd na płycie głównej, można spróbować docisnąć wszystkie kości
do ich podstawek i sprawdzić osadzenie procesora, bądź ustawienie zworek
odpowiadających typowi CPU.
b) problem z procesorem

6 SYGNAŁÓW:
błąd kontrolera klawiatury (linia adresowa 20). Włączmy funkcję
"Fast Gate A20" w menu Chipset Setup systemu BIOS, pomóc tu może
albo wymiana kości kontrolera, albo podłączenie innej klawiarury,
ewentualnie wymiana płyty głównej.

7 SYGNAŁÓW:
a) źródłem błędu jest procesor, błąd trybu wirtualnego procesora.
Należy sprawdzić, czy procesor jest pewnie osadzony w swojej podstawce.
b) błąd którego nie można zidentyfikować. Może on dotyczyć każdego
z istniejących komponentów systemu, należy najpierw zdemontować
wszystkie urządzenia oprócz karty graficznej i kontrolera twardego dysku,
jeśli błąd pojawia się nadal, możemy dokonać wymiany tych dwóch kart.

8 SYGNAŁÓW:
buntuje się karta graficzna lub niemożliwy jest dostęp do pamięci wideo
zainstalowanej na karcie graficznej, należy sprawdzić instalację
adaptera graficznego.

9 SYGNAŁÓW:
problemy z BIOS-em. Suma kontrolna pamięci BIOS-ROM jest nieprawidłowa.
W niektórych przypadkach może być konieczna jego wymiana.

10 SYGNAŁÓW:
wystąpił błąd zapisu lub odczytu pamięci CMOS. Z uwagi na fakt,
że chip ten jest zwykle przylutowany, musimy wymienić płytę główną.

11 SYGNAŁÓW:
błąd pamięci cache.

CIĄGŁY TON:
błąd pamięci RAM lub pamięci karty graficznej.

AWARD:

1 SYGNAŁ:
podczas automatycznego testu konfiguracji nie został wykryty żaden błąd.

1 DŁUGI:
błąd pamięci

1 DŁUGI I 2 KRÓTKIE SYGNAŁY:
a) w systemie nie został rozpoznany monitor lub nie została rozpoznana
karta graficzna, sprawdźmy poprawność umieszczenia karty graficznej
lub przenieśmy ją do innego gniazda.
b) błąd parzystości pamięci RAM.

1 DŁUGI I 3 KRÓTKIE SYGNAŁY:
błąd karty graficznej.

2 SYGNAŁY:
wystąpił błąd "lżejszego kalibru" (np. nie został rozpoznany twardy dysk
lub jest on uszkodzony). Sprawdźmy najpierw poprawność połączeń oraz
zapisane w BIOS-ie parametry dysku.

--
[     SANDER Powered: MSI-6163 & PIII 1_at_1,26     ]
[        GlobalWIN CAK-II 38 & 640 MB RAM        ]