Re: [pyt]Wykrywanie pamieci

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Sat 28 Dec 2002 - 18:25:12 MET

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in

> Hi,

> To multipleksowanie jest akurat dość proste: najpierw podawany
> jest sygnał wyboru wiersza pamięci (Row Address Strobe) oraz
> połówka adresu. Wiersz jest wybierany, przygotowywane są
> wzmacniacze odczytu, po czym układ otrzymuje sygnał wyboru
> kolumny pamięci (Column Address Strobe) i drugą połówkę

o toto , wlasnie nie bardzo wiedizalem kiedy i co jest z RAS i CAS ,
zwlaszcza ze one sa zbramkowane tak zeby nie mozna bylo podac obydwu na raz

> adresu komórki. Na przecięciu wiersza i kolumny znajduje się
> właściwa komórka pamięci -- jest odczytywana i zapisywana na
> nowo (odczyt niszczy zawartość komórek DRAM) lub też tylko
> zapisywana.

no to to juz barszczyk :)

> To tak w uproszczeniu, mam nadzieję, że niczego nie pochrza-
> niłem :) Taka sama zasada dotyczy prawie wszystkich pamięci
> dynamicznych od DRAM po SDRAM (w RDRAM jest troszeczkę inaczej
> tylko IIRC).

to to na szczescie wiem, cficzylem sobie w tamtym tygodniu na spektrumnie
16KB :) a w konsekwencji planuje skok na mojego laptopa ktorego chipset
teoretycznie lytnie 128MB w simach 5V (tz planuje je dolutowac na sile :P )

do testuf bede meczyl plyte 386 bo mam 24 krotkie simmy w zapasie

propo dlugo szukalem schematu tak zwanych simm doublerow albo simm saveruf
i NIC :( znalazlem tylko zdjecia, a to jest dokladnie to co chce zrobic
(laczyc male simy w wieksze, wiem jak to sie teoretycznie robi ale wole
sobie zciagnac :P)

> http://www.arstechnica.com/ -- świetny artykuł o architekturze
> pamięci i wszystkich czasach dostępu

tam kiedys bylem , maja mala encyklopedie chyba o PC , zaraz sie przejde i
poszukam

> http://www.aceshardware.com/ -- bardziej z punktu wydajności,
> ale i tak świetny przegląd architektur pamięci dynamicznych

tu to raczej tylko wspolczesne rzeczy ale tez lukne

> Jakbyś nie mógł znaleźć konkretnych stron na tych witrynach to
> daj znać, ale nie były zbyt trudne do odszukania.

bedziesz moja pierwsza ofiara :D

Pozdrawiam.

--
RusH   // BigTowerATX CaseMod [692-95-30-05 tylko SMS]
 http://kiti.pulse.pdi.net/qv30 :P