Re: Mysza optyczna +moj staruszek komp:)

Autor: Orbit (orbitNOSPAM_at_onet.pl)
Data: Sat 28 Dec 2002 - 18:08:30 MET

> Pod choinkiem znalazłem nową myszkę(labtec optical mouse czy cos tędy).
> Jest tylko jeden problemik. Moj staruszek komp nie posiada wejścia ps2 do
> którego mycha jest przystosowana. Mam przejściówke na szeregowe(nie od tej
> myszki). No i podłączyłem no i system nie wykrywa myszki, tak jest napisane.
> Powiedzcie mi czy jest jakaś nadzieja bo moja wiedza komputerowa sie kończy na
> włożeniu wtyczki z tyłu komputra:))) Jeśli powiedziałem za mało to pytajcie.

Myszki PS/2 działają na RS-232 i przejściówce pod warunkiem że są typu Combo -
czyli wewnętrznie obsługują oba standardy. Są to zwykle wszystkie myszki które
w zestawie miały już przejściówkę. Z pozostałymi to już różnie bywa!

Na wszelki wypadek załatw jeszcze inną przejściówkę, może ta co masz jest jakaś
nie do końca typowa i mimo że mysz jest typu Combo (potencjalnie) to razem nie działa.

Być może jest jeszcze inna możliwość. Na twojej płycie głównej może jest wyjście
PS/2 tylko nie jest wyprowadzone na zewnątrz. Przejrzyj dokładnie instrukcje od
płyty głównej i sprawdź. Jeśli tak jest w istocie, to trzeba dokupić śledzia z wyjściami
PS/2 i podłączyć go do płyty głównej i czasami jeszcze trzeba uaktywnić te złącze w
biosie. Koszt takiego śledzia to 5-15 zł.

Pozdrawiam.