MSI KT4 Ultra - problemik - dlugie

Autor: ZenoN (maciej_at_kris.mpnet.pl)
Data: Fri 27 Dec 2002 - 22:37:28 MET

Witam
Mam taki oto problem z MSI KT4 Ultra (i to nie z jedna szt. ale cztery
kolejne egzemplarze, wiecej na sklepie do testow akurat nie mialem)
Podczas instalacji systemu XP/98 - nieistotne - wywala sie bledem kopiowania
plikow, problem wystepuje losowo wiec system da sie zainstalowac po ktorejs
probie. Na zainstalowanym systemie podczas odtwarzania DVD/DIVX z napedu
CD/DVD nastepuje zwis, (efekt taki jakby kodek byl zly albo uwalony plik,
tyle ze po pewnym czasie i tez losowo) i najczesciej restart. Sa problemy
jakby z odczytem z CD/DVD/CDRW, kopiowanie plikow czesto sie wywala bledem.
Naped podpiety do drugiego kontrolera na plycie. Jak jest na pierwszym razem
z dyskiem to wszystko OK. Testowalem minimum 5 napedow DVD roznych
producentow, 3 CD, i kilka CDRW, efekt zawsze ten sam.
Wykluczam DDR SDRAM , Kingstony , Nonamy , Samsungi - zadnych zmiam,
wkladalem modulu 256 i 512MB , bez roznicy. Wymienialem zasilacze na DEER,
CODEGEN, ESSUN, ENLIGHT, i jeszcze jakis - nie pamietam :) . Wymiana proca
na inna sztuke tez nic nie pomogla - inny proc - inny zegar - bez zmian.
Zmiana dysku z Seagate na WD czy Maxtor zero poprawy.
Upgrade BIOS na 1,2 tez nie pomogl (a na to liczylem )

Jedyny wniosek do jakiego doszedlem to taki ze MSI KT4 Ultra rev.1.0 ma
uwalony drugi kontroler ATA.
Co Wy na to ?, Jakies pomysly, bo ja juz wymieklem poswiecielm na to troche
czasu i juz mam dosyc. Dodam tylko ze podmiana plyty na MSI KT3 ULTRA 2 i
problem znika.

AHA. Serwis dystrybutora twierdza ze oficjalnie nic nie wiedza. jednym to
ktos tam nawet cos slyszal o tym problemie, ale rozwiazania to nie zna i
polecil mi kupowac MSI KT4V, ktora jest pozbawiona tego bledu , a w drugim
nikt nic nie wie i juz. (stan rzeczy na jakiegos 19.12.2002 - jakos tak do
nich dzwonilem - bo moze sie juz czegos dowiedzieli - pognebie ich w
poniedzialek :):) )

JAKIES SUGESTIE, bo nie wiem czy wszscy tak macie z KT4 Ultra, czy ja tylko
trafilem jakas partie uwalona. Potestujecie swoje MSI KT4 moze odkryjecie ze
cos jest nie tak, dodam ze problem wystepuje tylko na 2 kontrolerze dyskow.

Sorki z przydlugi post.

Pozdr
ZenoN