Re: AGP Aperture Size (BIOS) - co ustawić?

Autor: Sander (sander3SP_AM_at_gazeta.pl)
Data: Fri 27 Dec 2002 - 21:00:49 MET

"pawelcio" <phor1_at_wp.pl> w news:auho8r$14p$1_at_foka.acn.pl napisał(a):

> Mam w kompie kartę graf. GF 2 Ti 64MB, płyta Soltek 75KAV i 512 MB DIMM
> Sdram.
> Na jaką wielkość ustawić AGP Aperture Size w BIOSie ? Jest do wyboru
> 32,64,128,256 ??

Jeżeli ustawisz 32 do 256 to nie będzie to miało wpływu na wydajność.
Różnicę byś odczuł, gdybyś ustawił 4-16. Kiedyś był artykuł na ten temat
na www.wtojepc.pl .

> Co okresla ten parametr i jaki ma wpłye na wydajność kompa?

AGP aperture size - dotyczy obsługi karty graficznej AGP, a dokładniej -
- określa ile pamięci operacyjnej (RAM) chcemy przeznaczyć na dane
(najczęściej tekstury - kolorowe obrazy, którymi są pokrywane trójwymiarowe
obiekty w dzisiejszych grach), które nie zmieszczą się w lokalnej pamięci
karty graficznej.
Najczęściej wartość parametru AGP aperture size może wynosić 4, 8, 16,
32, 64, 128, 256 megabajtów. Pamięć ta jest wykorzystywana w sposób
dynamiczny, to znaczy, że karta używa jej tyle, ile jest w danej chwili
niezbędne (bez przekraczania ustalonej w BIOS'ie wartości).
To my (ew. producent komputera) decydujemy o tym jaki obszar pamięci
udostępnimy, przez odpowiednią zmianę wartości tej opcji BIOS'u.

--
[     SANDER Powered: MSI-6163 & PIII 1_at_1,26     ]
[        GlobalWIN CAK-II 38 & 640 MB RAM        ]