Re: AT czy ATX ???

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 26 Dec 2002 - 13:49:10 MET

leszek_00_at_poczta.onet.pl napisał:

>Mam obecnie P200MMX i płyte glowną chyba AT. Mam zamiar kupić Celerona 600 z
>płytą ATX. Czy bede mosial kupić zz ATX ??? Czy można podlączyć na tym co mam
>obecnie w kompie. Oprocz tego posiadam jeszcze jeden zasilacz, którystalem od
>kolegi i nie wiem jaki to jest AT czy ATX.

www.hardwarebook.net jak adres nie dziala, to pogoogluj hardwarebook

ogolnie zasilacz AT ma dwie wtyczki z rzedem polaczen /zasilanie mobo/
zas zasilacz AT ma jedna kwadratowa wtyczke z dwoma rzedami polaczen;

przede wszystkim plyta ATX ma zlaczam wlutowane w plyte /porty/, zas
AT ma to na sledziach wyprowadzone; obudowa AT jest trudna do
dostosowania, zeby wsadzic plyte ATX - praktycznie dla majsterowiczow,
albo jak ktos ma obudowe z wymienna sciana tylna /rzadkosc/;

jak bedziesz zmienial obudowe, to przy okazji zmienisz zasilacz ;)

mozesz szukac plyty pod c600 z plyta AT, ale to beda jakies posrednie
rozwiazania typu: format AT, zasilanie AT/ATX; i beda to raczej plyty
z nizszej polki, mniej profesjonalne, bo przeznaczone do bardzo
typowych zastosowan domowych;

przerobienie zasilacza AT na ATX jest wykonalne, ale koszty sa
nieporownywalnie duze; zas sprawdzalnosc takiej amatorskiej przerobki
jest slaba; moze np. spalic plyte glowna; dodatkowo moze miec
niewystarczajaca moc dla c600;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?