Ki diabel... - jak to rozgryzc... problem z kompem

Autor: navigarre_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 02 Dec 2002 - 11:09:04 MET

Witam Grupowiczow!

Poniewaz zaden z osobiscie znanych mi fachowcow od sprzetu komputerowego nie
zna wyjasnienia na zachowanie mojego kompa zdecydowalem sie wrzucic pytanie na
te grupe.

W codziennym uzytkowaniu kompa zwrocilem uwage na trzy rzeczy, ktorych nie
potrafie wytlumaczyc
- pierwsza z nich - uruchamianie programow z CD. Niektore z programow (dodam ze
instalowane z oryginalow) przy uruchamianiu po przejsciu przez sciezke Start -
Programy ... itd na chwile sygnalizuja zajetosc systemu (zmiana kursora na
klepsydre) po czym nie startuja. Kursor wraca do stanu normalnego i nie dzieje
sie nic. Podczas podgladu w menedzerze zadan proces zwiazany z tym programem
jednak wisi - przy probie jego zamkniecia nastepuje zawieszenie systemu.
Podobnie rzecz ma sie w przypadku samostartujacych CD - niektore startuja bez
przeszkod - niektore z kolei wlasnie dzialaja w sposob opisany wyzej. Co
ciekawe - takie zachowanie systemu znika po uruchomieniu i zamknieciu jakiegos
innego - praktycznie dowolnego programu.
- druga sprawa - zachowanie kursora - zdarza sie ze w czasie kiedy komputer
jest wlaczony ale nie korzystam z niego kursor potrafi przemiescic sie
jednostajnym - nie skokowym ale plynnym ruchem w pionie o praktycznie dobre pol
ekranu monitora.
- trzecia - powiazana czesciowo z pierwsza - przy zawieszeniu programu
(jakiegokolwiek) i probie zamkniecia go z poziomu menedzera zadan (gdzie wisi
jako "nie odpowiada") nastepuje zawieszenie systemu

Przyznam szczerze ze nie wiem co moze powodowac takie zachowanie systemu i
calego komputera. Czy moze wystepowac gdzies blad w pamieci - jakims
adresowaniu - moze byc konflikt sprzetu? Przed odebraniem komputer pracowal
przez cala noc pod oprogramowaniem testowym i testy wykazywaly ze wszystko jest
ok. Dlatego bede wdzieczny za pomoc

Parametry kompa: 1,8GHz Athlon XP, 256MB DDR 333, GeForce4 440MX TVOut 64MB, 60
GB Barracuda; CDRW LG 40x, DVD Samsung 16x, dzwiek zintegrowany na plycie,
system WIN98SE

Pozdrawiam

Marcin