Re: Jak zwolnić wiatrak w zasilaczu?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Fri 22 Nov 2002 - 15:16:51 MET

In article <slrnatsej1.3cq.samotnik_at_localhost.localdomain>, Samotnik wrote:

> ;) No to jaki jest przepis na cichy zasilacz?

Porządny przepis: kupno zasilacza bez wiatraków (prawie 1000zł), a przepis
amatorski to właśnie zwolnienie wiatraka. Ja tak zrobiłem i działa, co nie
znaczy, że kiedyś się nie spali. Ale nie zwalniałem opornikiem, tylko
podłączyłem wentylator na 5V zamiast na 12V i sprawdziłem, czy zawsze
startuje przy takim napięciu, to zależy od konkretnego wentylatora. Trochę
też pomogła wymiana wiatraka z tego, co był fabrycznie zamontowany, na taki
od procesora, Titan, oczywiście o takich samych wymiarach. Jest wyraźnie
cichszy, nie ma takich niskich wibracji, które miał tamten oryginalny,
słychać tylko cichy szum powietrza, i to jak się przystawi ucho blisko
zasilacza.

> Czy różne takie Enlighty
> za kilkaset zł przestają szumieć?

Akurat, wierzysz w cuda. Szumią ciszej, ale jak dla mnie to i tak za głośno.

Paweł