Re: Athlon 2000XP

Autor: cobra2k_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 21 Nov 2002 - 11:28:14 MET

Mam doswiadczenie z plytami EPoX'a i Soltek'a.
Epoxy wskazja jedna temperature procesora z diody zamontowanej wewnatrz socketu.
Podonie m Soltek, ale wskazuje jeszcze cos takiego jak "power temp."
Przypuszczam (ale nie jestem tego pewien), ze jest to estymata temperatury
wewnatrz jadra na podstawie wskazania diody z socketa oraz stopnia obciazenia
procesora.
Podobne systemy pomiaru maja inne plyty.
Te 50 st.C to najprawdopodobniej wskazanie diody socketa. Istotna natomiast
jest temperatura wewnatrz jadra, ktorej nie da sie zmierzyc (nie mozesz
przeciez wlozyc czujnika miedzy tranzystory w jadrze), a ktora srednio jest o
ok. 20 st.C wyzsza od tej wkazywanej przez diode. Tak wiec jesli twoje
wskazanie pochodzi z diody to te 50 st.C "na powierzchni" procka przeklada sie
na ok. 68 - 72 st.C wewnatrz. Kluczowa kwestia jest rowniez to, czy wskazanie
50 st.C odbywa sie w trakcie, gdy procesor nie jest obciazaony, czy jest to
wskazanie przy pelnym obcazeniu procesora. Dla Athlona XP 2000+ 50 st.C przy
pelnym obciazeniu procesora, to przy chlodzeniu powietrzem bardzo dobry
rezultat. Jesli jest to natomist temperatura procka "w spoczynku", to bym sie
zastanowil, czy aby cieple powietrze z wnetrza obudowy dobrze jest wyciagane.
Moze jest to tez kwestia zbyt slabego wiatraka procesora?

pozdrawiam,
cobra