Re: sporadycznie zawieszajacy sie komp

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Wed 20 Nov 2002 - 22:09:22 MET

>Ta 64-ka jest najstarsza - zdaje sie w/g specyfikacji pc100,
>256-ka jest pc133, natomiast 128-ki nie pamietam.
>Probowalem nawet zmieniac czasy w Biosie, nic nie dalo.
>Myslalem ze na newsach ktos podsunie mi inny powod takich zwieszek, bo
>wolalbym nie zmniejszac ilosci pamieci. :-)
>
>dzieki za odpowiedz
>
>slash

Rada była przecież prosta: zakładając, że kość 256 PC133 jest sprawna,
(można ją przetestować memtestem) sprawdzasz, czy problem występuje
jeśli wyjmiesz pozostałe. Jeśli nie, to albo któraś z pozostałych kości
jest trefna, albo nie chcą pracować razem. Kolejny typ to karta
graficzna: może uszkodziła się termicznie - niektóre modele nie miały
wiatraków, choć powinny. Były również takie przypadki, że radiator
odklejał się od chipsetu grafiki. Kolejna możliwość to przejściówka
procesora, jeżeli masz dostęp do innego procesora (najlepiej z szyną
100MHz) sprawdź czy jest poprawa po wymianie. Podmienić warto też
zasilacz i dla testu wyjąć kartę dźwiękową (oczywiście nie
równocześnie). Podsumowując: trzeba wykonać kilka ruchów ze sprzętem,
nie wystarczy zamieszać w biosie.