Re: LCD: Flatron L1510S

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 20 Nov 2002 - 12:52:59 MET

In article <6dad.000004f5.3ddb7514_at_newsgate.onet.pl>,
witoldyna_at_poczta.onet.pl wrote:

> Nieostrości występują regularnie coś jak pasy poziome lub pionowe. Mam ochotę
> na monitorek LG: Flatron L1510S i po oględzinach w sklepie zauważyłem
> te "nieostrości" występujące "pasami". Regulacja phase / clock powoduje tylko
> przemieszczanie ich w inny obszar!

To wynika z ogólnej badziewności monitora. Tak miałem w monitorze Astron
15DX3, który pogoniłem z powrotem do sklepu. Chociaż można to zwalczyć,
regulując właśnie "phase/clock" i _nieznacznie_ zmieniając parametry sygnału
wizyjnego (minimalnie inny pixel-clock, trochę więcej niewidocznych punktów
na czas powrotu wiązki, albo chociażby 74Hz zamist 75Hz, itp., regulacje
dostępne w XFree, nie wiem jak w innych systemach).

Nie kupuj tego monitora, po trzech dniach będziesz żałował. Co prawda tylko
oglądałem go w sklepie, ale "na oko" miał wszystkie wady tamtego Astrona,
czyli kiepiaste odwzorowanie kolorów, za duży kontrast, słaby kąt widzenia w
pionie. No i jak piszesz ma te same kłopoty z synchronizacją.

Paweł