Re: Odbicia wewnetrzne monitor SAMSUNG

Autor: Badworm (nospam_at_post.pl)
Data: Sat 16 Nov 2002 - 19:27:30 MET

GM dnia Wed, 13 Nov 2002 19:39:43 +0100 napisał/a:

>Moze mi ktos wyjasnic na czym polegaja zjawisko odbic wewnetrznych i jak to
>sie objawia w monitorach 17" typu SAMSUNG 76x MB i 75xDFX ogolnie z
>kineskopami DynaFlat.

Polega ono na tym, że jeśli na ciemnym tle masz jasne obiekty(kursor
myszki, ikony, belka przesuwania, etc.) to za nimi widzisz tak jakby
ich cień(lub jak kto woli rzut). Cień jest przesunięty w stosunku do
oryginału w kierunku do środka ekranu. Wydaje mi się, że efekt ten
zachodzi z powodu tego, że kineskop stosowany w monitorach serii MB i
DFX nie jest tak naprawdę płaski-jest tylko "przykryty" szybą. Podobny
efekt zaobserwowałem w swojej wieży-wyraźnie jest widoczny cień pomimo
iż z samej budowy wyświetlacza wynika, że nie może on tam być obecny.
Ale wyświetlacz jest przesłonięty plexi co zapewne powoduje ten efekt.
Cos mi się wydaje, że efekt odbic wewnętrznych występuje we wszywtkich
monitorach z kineskopami z szybą tylko, że w różnych monitorach
występuje on z różną siłą-zależy to też od ustawionej jasności.

Zjawisko odbić wewnętrznych nie jest szczególnie przeszkadzające w
pracy(o ile nie pracuje się non stop z ciemnym tłem) i można się do
niego przywyczaić :-)

--
Pozdrawiam   Badworm
badworm<at>post<kropka>pl