Specjalista ds. kart ATI 9000 - długie.

Autor: Krzysiek D (cade_at_tenbit.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 13:28:59 MET

Witam,

Szukam człowieka który zna się na kartach ATI RADEON 9000 który byłby
wstanie rozwikłać moje problemy z tą kartą.

Już kilkakrotnie pisałem o moich problemach bez większeg rezultatu niestety.
Sprzęt na którym mam problemy jest następujący :

Monitor : LCD MAG
Karta graficzna : Gigabyte ATI Radeon 9000 Pro
Płyta ASUS CUV4X (najnowszy BIOS)
Procesor Celeron 1 GHz
512 MB RAM
Windows 2000 oraz XP

Pokrótce wymienie moje problemy.

1. Gdy wpinam kabelek do TV-OUT ekran wyświetlany jest na monitorze i na TV.
Jednak podczas ładowania systemu obraz mam tylko na TV, a na monitorze pisze
mi że monitor nie obsługuje częstotliwości poniżej 60 Hz. Dopiero gdy system
się załaduje wszystko wraca do normy. Gdy ten kabelek wypnę i startuję na
nowo ekran mam na monitorze podczas ładowania systemu. Z góry mówie że
ustawiałem kolejność monitorów (pod windowsem), klonowanie, który jest
primary i secondary. Na wszelkie możliwe sposoby próbowałem i nic się nie
zmieniało.

Pytanie : czy da się to gdzieś zmienić i jak to zrobić. (sterownki mam
najnowsze)

2.Gdy już mam podłączony kabel do TV-OUT i odpalony windows, mam jakieś
zakłucenia na ekranie LCD. Zmieniłem kabel, na bardzo wysokiej klasy kabel
(kosztował prawie 600 zł za 2 metry). Zakłucenia objawiają sie w taki sposób
że pionowo przez ekran przechodzą takie jakby pasy przeźroczyste kóre
powodują że delikatne drżenie pikseli. Litery się przez to rozmazują i są
niewyraźne. na początku myślałem że móje kable powodują te zakłucenia ale
gdy odpiąłem kabel na żywca podczas uruchomionej sesji windowsa, nic się nie
zmieniło. Zakłucenia nadal były. Dopiero po restarcie wszystko wróciło do
normy (oczywiście bez wpiętego kabelka). Bardzo mi to utrudnia pracę
(pracuję na nim ok 7 - 8 godzin dziennie).

Pytanie : czy da się to usunąć i jak

3. Zauważyłem że kiedyś podczas uruchamiania właściwości karty graficznej
miałem opcje klonowania orazu. Po restarcie już tej funkcji nie było tylko
była możliwość zaznaczenia że monitor to ekran 1 lub 2 i telewizor to samo

Pytanie : jak mogę sam decydować czy chcę klonowanie czy numer urządzenia.

Bardzo proszę specjalistów (a wiem że ich tu dużo) aby pomogli mi rozwiązać
ten problem. Podejrzewam że niejeden użytkownik borykał się z takimi
problemami jak ja. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich.