Re: PIV a Athlon XP 1800+ i jescze...

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_ps.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 11:41:00 MET

On Sun, 17 Nov 2002, krzys_iek wrote:
> intel reklamuje jakies technologie tak ze mozna odniesc wrazenie "jak ludzie
> zyli bez tego przez tyle lat... ala MMX i Hyper T. teraz...) szkoda gada,
> trzeba o byle g... pytac ludzi bo mozna sie wrobic w gry marketingowe :(

Na ten przyklad jakis /expert/ w TVP1 tak tlumaczyl hyperthreading,
iz zrozumialem ze dopiero wraz z Pentium VI bede mogl miec otwartego
Sapera i jednoczesnie okienko z Notepadem. :( Co ja zrobie bez PVI !!!
(Tak. Bez Pentium-szesc. BTW, Z80 mial mozliwosci niewiele gorsze.)

Buuuuuu :(

A na serio: Athlon przy tej samej cenie jest znacznie szybszy
i wydajniejszy; Pentiumki pracuja z rambusami - i dlatego najlepsze
Pentium moze byc dwa razy wydajniejsze niz jeden Athlon; dwa Athlony
sa lepsze niz dwa PIV - te ostatnie nie bardzo lubia multiprocesorowe
plyty glowne. Teoretycznie PIV moze ma i /nowoczesne/ takie tam
- np. AFM :) - ale i tak 99% programow nie robi nic takiego, czego
nie daloby sie rownie gladko robic na CPU innych marek.

50% szybszy procesor bedzie po 2 latach procesorem dwukrotnie za
wolnym - kupowanie "na zapas" nie jest IMHO optymalna strategia.

--
Slawomir Marczynski (Mr)