Re: Dysk Samsung SV 800 4H - opinie

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 19:14:12 MET

"Sniper" napisal(la) dnia 2002-11-15 16:56, te oto slowa:

> Tutaj to chyba lekko przekłamali. Czas dostepu (w uproszczeniu) jest
> składowa czasu wyszukiwania odpowiedniej scieżki/sektora na dysku oraz
> czasu po jakim dane umieszczone w tym obszarze znajda sie w buforze
> wyjsciowym.

W teorii ...

Na czas dostepu (Access Time) składa sie:
- sredni czas potrzebny do _odnalezienia_ i _ustawienia_ głowicy nad
  cylindrem, do ktorego przynależy scieżka z wymaganym sektorem
- czas potrzebny na realizacje komend przez mikrokontroler,
  host-adapter

Na czas dostepu do danych (Access Time to Data) składa sie:
- sredni czas potrzebny do _odnalezienia_ i _ustawienia_ głowicy nad
  cylindrem, do ktorego przynależy scieżka z wymaganym sektorem
- opoznienie rotacyjne nosnika
- czas potrzebny na realizacje komend przez mikrokontroler,
  host-adapter

W przypadku omawianego dysku Samsung-a, jego typowy czas dostepu do
danych (odczyt) może wynosić: 8,9 + 5,56 + 0,3 ~ 14,8 ms

> Panowie z MM zapewne napisali to co wyglada ładniej, w tym
> przypadku czas wyszukiwania.

Te pomylki sa zbyt czeste ... ;-)

--
Best regards, Kosh                  kosh(at)khn(dot)multinet(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"