Re: BAJTEK - mam na zbyciu kilkadziesi?t numerów z lat 88-96 [SPAM]

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 08:16:15 MET

sprocket_at_sys.pl naskrobal(a):

> Ale to ostatni raz...;)

Dobra, przedostatni, już nie będę, tylko naprostuję co nieco...

> Rany Julek ! Toś Ty zaczął gadać o paśmie kabla i karty graficznej.

Nieprawda. Różnice w podłączeniu zmieniają pasmo przenoszenia, w zależności
gdzie w torze wizji się podłączysz. Wzmacniacze RGB typowego TV mają pasmo
dziesiątek MHz, a przy podłączaniu wcześniej w tor wizji (composite, antena)
to już pisałem- zwykle ca 4 MHz. Kabel nie ma tu nic do rzeczy- "pasmo kabla"
sobie wymyśliłeś, nic takiego nie pisałem...

> Zakładając,że monitor ma szerokie pasmo, karta też, tłumienie może
> nastąpić w kablu. Przez układ wyświetlania rozumiem kartę - kabel -
> monitor. To trudne ? ;)

Przeczytaj ze zrozumieniem tekst powyżej.
A napisałem to, jak przeczytałem Twoją rewelację, że "pasmo nie wpływa".
To weź do licha ciężkiego podłącz TV pod to twoje GForce czy co tam masz
i poczytaj tekst na ekranie.

> A ja tego - do choinki - nie negowałem. Tylko twierdziłem, że kiepska
> matryca = brzydkie literki. Niezależnie od monitora.

Brzydkie- zgoda. Ale to kwestia gustu.
Można też dyskutować, że krój A (np. Tahoma) jest brzydki, a krój B śliczny
(powiedzmy Garamond), tyle, że możesz mieć dokładnie przeciwne zdanie i też
będziesz mieć rację :-)

> hihi...
> Odrobiłeś lekcje.. ;)

Wiesz, ja wypowiadam się na tematy, na których się znam ;-)

> W trybie tekstowym są ze sobą skorelowane, do 101 dalmatyńczyków :)

Skorelowane owszem. Tylko, że większa matryca bez zwiększenia liczby
linii g**** [autocenzura] da. Prosty eksperyment. Bez zmiany linii bierzemy
matrycę 8x20 pikselków. Oczywiście teraz w pionie mieści się nie 25, a
10 linii tekstu. Czy przez to wzmiankowany tekst wygląda lepiej, a w szczególności
czy nie ma dziur między pikselkami? Sprawdź, np. w Turbo Pascalu można było
używać w trybie graficznym 640x200 różnych czcionek.

> A cegła linii podwajać nie mogła...

Nie mogła, ze względu na odchylanie (też pisałem). I to dlatego tekst
wyglądał kiepsko. Czy na Twojej ukochanej EGA w Norton Commanderze
po włączeniu EGA lines tekst był brzydki? A jaka matryca była wtedy używana?
Najlepiej sprawdź sam ;-P

> Chyba ustaliliśmy platformę porozumienia ? :)

Reasumując: ustaliliśmy, że za brzydki vel złej jakości tekst ponosiła winę niska
rozdzielczość pionowa (mało linii) karty CGA. Po zwiększeniu liczby linii
można było zmieścić więcej tekstu w pionie lub użyć większej matrycy dla
standardowego trybu tekstowego, dzięki czemu był on lepszej jakości
(literki były ładniejsze). Sam zabieg zmiany matrycy bez zwiększenia liczby
linii nie przynosił poprawy.
Teraz się zgadza? To możemy zakończyć temat ;-)

--
Pozdrawiam,   Donik
"All you need is love"