Re: Samsung 959NF - jaśniej / ciemniej

Autor: AndyZ (andyz_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 01:00:15 MET

Użytkownik "Tomek" <thnet_at_wp.plUSUNTO> napisał w wiadomości

> Pewnikiem "tak sobie" bo "cienie" po prawej stronie literek są pewnym
> urokiem monitorów z maską szczelinową.
Czy te "cienie" zawsze są po prawej stronie? Bo ja mam wrażenie, że mogą być
po obu stronach prawdopodobnie zależnie od położenia literki względem
szczeliny. Np. przesuwając okienko cienie te zmieniają się i raz są
silniejsze po rawej, a raz po lewej.

> Między innymi z tego powodu prywatnie kupiłem sobie Samsunga 957DF
To chyba był dobry krok, zwłaszcza jeżeli pracujesz głównie z tekstem.

> P.S Zakładam oczywiście, że ten Twój problem z "literkami" nie jest jakiś
> drastyczny bo wtedy to tylko z monitorem do serwisu... Ważne też jaką masz
> kartę graficzną - jeśli to jakaś "no name" to możliwe, że ona powoduje
> rozmycie małych czcionek. Na 19" przy 1280x1024 i jakiś 85 do 100 Hz to
> "żarty już się kończą" i solidna markowa karta (nie koniecznie szybka
jeśli

Trudno mi ocenić, czy ten problem jest drastyczny, ale na pewno wyraźnie
widoczny. Zwłaszcza, że w pracy mam taniego Samsunga 753DF z byle jaką kartą
na Rivie TNT2. Ma on zdecydowanie gorsze (bardziej "wyprane") kolory od
959NF, ze zbieżnością kolorów też nie jest najlepiej, ale czytelność tekstu
jest wyrażnie lepsza niż w 959NF.
Mam kartę Gainward GeForce 4 MX 440 i pracuję raczej w 1152x864 85Hz.

Pozdrawiam,
AndyZ