Re: PECET nówka- a jakie problemy!

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 07 Nov 2002 - 11:03:40 MET

Użytkownik "Rolnik" napisał:

> Jak mogą być w systemie, jak to wystarczy
> sam monitor- niepodłączony do
> komputera włączyć do zasilania?!

To może jakieś urządzenie (np. któryś z zasilaczy: w kompie lub
minetorze) powoduje silne zakłócenia elektromagnetyczne a wrażliwa
elektronika terminala SDI głupieje po takim potraktowaniu. Takie
sytuacje często mają miejsce w małych i ciasnych serwerowniach, gdy
wiele urządzeń zakłóca się wzajemnie. Przykładem może być cyfrowy
terminal GSM w mojej firmie, który powodował regularne zwisy kilku
komputerów. Metodą dedukcji doszliśmy do wniosku, że zbyt duża moc
urządzenia powoduje bardzo silne zakłócenia. Postanowiliśmy przepiąć
to cudo w inne miejsce. Oczywiście najpierw trzeba było go zdjąć ze
ściany. Tymczasowo, na czas wiercenia nowych otworów na zewnątrz
serwerowni, został położony pół metra od 4 wielkich UPS'ów 3kVA. Długo
nie trzeba było czekać na efekty: w ułamku sekundy elektronika
dotychczas niezawodnego UPS'a zgłupiała i szlag trafił całe zasilanie.

Moja sugestia: spróbować odizolować terminal SDI od reszty urządzeń,
np. odsunąć jak najdalej od wszelkich kabli, zasilaczy, itp. Można
jeszcze spróbować dorzucić jakieś ekranowanie do terminala, może
jakieś maty izolacyjne?

Pozdrawiam,
Sniper