230V czy to az taki problem?

Autor: Jarek (nospam.djberg_at_wp.pl)
Data: Tue 05 Nov 2002 - 14:28:50 MET

Witam serdecznie.
Nie wiem czym to sobie wytłumaczyć, ale odkąd u nas w gniazdku jest
już przez cały czas 230 V wielu znajomym osobom w tym również mi padł
zasilacz w kompie. Prawie wszystkie komputery były podłączone do
gniazdka z bolcem i miały listwy zasilające. W moim przypadku w
zasilaczu wybuchł jeden kondensator, kilka innych było wypukłych i
odstawała od nicg folia, zasilacz ten pracował 3 lata bez awarii do
chwili podwyższenia napięcia w sieci. Nie wiem dlaczego ta plaga ma
miejsce, naprawdę zetknąłem się z tyloma przypadkami ostatnio, że
użyłem tego słowa. Czy to można wytłumaczyć skokiem napięcia? Przecież
stosunek procentowy 220 do 230 jest niewielki i urzadzenia powinny
miec taki zakres tolerancji, zresztą niektóre na naklejce miały
napisane, że zakres napięcia wejściowego = 115.....230V a może lepiej
kupować zasilacze, które mają napisane tylko 230V może są bardziej
dostosowane?

--
Pozdrawiam
Jarek