oporny modem - raz jeszcze

Autor: dusty_at_szkola.net
Data: Sat 30 Nov 2002 - 21:42:25 MET

Modem jest calkowicie bezobslugowy tzn. niema zadnych zworek itp.
Podam jeszcze raz jaki to model: US Robotics 56K FaxModem PCI.
Probowalem juz chyba wszystkiego przy jego instalacji. Zrobilem tak
jak mi radziliscie ale to nic nie pomoglo. Zresetowalem biosa (w
instrukcji nie pisze na jakim comie ma pracowac modem), probowalem
go jeszcze raz zainstalowac ale to nic nie dawalo. Instalowalem go
recznie (bo system dalej go nie widzial) probowalem dodawac rozne
comy ktorym system zawsze przydzielal irq 3 albo 4, sterowniki
ktore instalowalem sa napewno dobre, po zaistalowaniu modemu na
jakims np com 6, system nie moze otworzyc portu. Komputer nie
wykrywa go nawet jako np. (jak w innych modemach) PCI Communication
Device. Nie znam dokladnie modelu plyty glownej (bo to nie moj
komputer) ale wiem ze jest na jakims chipsecie intela. Probowalem
tez wkladac go do wszystkich slotow PCI i nic, wyciagnalem
wszystkie karty rozszerzen i tez nic, wlozylem inna karte
graficzna(GF2MX400)i tez to nic nie dawalo, wlozylem nawet stara 2
MB katre graficzno na PCI i ciagle nic. Modem jest na 100 %
sprawny, wlozylem go do innego komputera tzn na athlonku 1,4 Ghz z
windowsem 2000 i system wykryl go odrazu i bez zadnych komplikacji
dalo sie go zainstalowac jak tez polaczyc z internetem. Tam
komputer go wykryl i zainstalowal na comie 3 i przydzielil mu irq
10. Wylaczylem tez obydwa comy w biosie (co moim zdaniem nie
powinno miec zwiazku ze sprawa) i dalej system nie chce wykryc
modemu.A jak system go nie wykryje to napewno nie uda sie go
zainstalowac. To jest normalnie nienormalne :). Juz powoli zaczyna
mnie to wkurzac. Mialem duzo doczynienia z komputerami ale taka
rzecz nie przytrafila mi sie nigdy. To jest poprostu zlosliwosc
rzeczy martwych. Tylko nie piszcie zebym sobie wymienil plyte
glowna albo cos w tym stylu (bo to nie wchodzi w gre), na to musi
myc jakis sposob. Jesli macie jeszcze cierpliwosc to pomozcie!
Pozdrowienia
Pawel M.