Re: pad DVD

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 30 Nov 2002 - 13:32:31 MET

> Już drugie DVD ( oba w tym samym wieku ) pada w ten sam sposób ...
> Po prostu raz zaskakuje ( i przy włączeniu kompa pali siem światełko i
> zaczyna wirować ) a raz nie ( światełko rozbłyska na dosłownie dziesiątą
część sekundy
> i nic siem nie dzieje )... I tak coraz rzadziej zaskakuje ... Nieraz
pomaga
> odłączenie i podłączenie - nieraz nie ... Nieraz pomaga po porstu
wyłączenie kompa
> i właczenie spowrotem . Windows widzi DVD ale po próbie otwarcia pisze, że
jest
> [...]

Nie wiem jak te starsze pioneery, ale podejzewam, ze AOpen to mial lewy
kontroler (lasera/silnikow krokowych) ... ja mialem nagrywarke AOpen ktora
tez juz miala ze 2,5 roku i dzialo sie identyczne zjawisko ... nie chciala
wogole sprawdzac czy w napedzie jest plyta CD !! (nie chodzilo o to, ze
optyka lasera byla skopana tylko nagrywara wogole nie uruchamiala lasera ani
reszty mechaniki).
Za wszystko byl odpowiedzialny kontroler BAxxxx ... niestety nie mozna tego
nawet u nas dostac ...
Dosyc paradoksalna sytuacja, ze predzej sie zdymil uklad sterujacy niz laser
czy mechanizm ...