Re: LCD i gierki 3D

Autor: Andrzej Pinczuk (andy_at_bsk.wywalto.vectranet.pl)
Data: Fri 29 Nov 2002 - 12:28:01 MET

Paweł Paroń <pawelp_at_freeland.lublin.pl> napisał(a):

>A możesz sprecyzować jakie parametry obrazu są wyraźnie lepsze?

1. Pulpit windy - różnica na korzyść dvi jednak jest. Obraz jest trochę
bardziej ostry oraz czyściejszy (np. te jednokolorowe tła z NokiaMT).

2. Komfort obsługi na plus, to jest nie ma żadnych problemów z centrowaniem obrazu -
- procedura autodetekcji zapamiętująca nowe parametry; na analogu
mimo, że trwa tylko pare sekund i tak czasem nie nadąża przy szybkich
zmianach rozdzielczości zaprogramować trybu pracy. Poza tym jakby trochę
szybciej pojawiał się obraz przy zmianach rozdzielczości. Nie ma potrzeby (i
możliwości) ustawienienia kontrastu - z resztą i tak nie jest to w ogóle
konieczne - jest ok - na analogu trzeba było się trochę z tym pobawić
chociaż dobre ustawienie tego parametru i tak było łatwe szczególnie w
stosunku do problemów z kolejnego punktu... :-)

3) Kolory a przede wszystkim ich równowaga - tu gigantyczny postęp. Ten
monitor wg. mnie na analogu ma zbyt nasycone/przejaskrawione kolory i
"nierówne" - w jednych scenach obraz wygłądał wręcz nierealnie - "za
dobrze" w innych definitywnie nienaturalnie - szczególnie cera postaci
wygładała w ten sposób. Na początku trzeba duzo czasu poswiecic, zeby
wyrównać - z raczej przeciętnym skutkiem. Dało się używać ale coś
subiektywnie i tak było nie w porządku. Brakowało "jednorodności" kolorów w
różnych testowych obrazach. Nic nie dały próby użycia 2 programów do
kalibracji kolorów - od 152t i leadteka (z jakąś karteczką w komplecie) -
jedyne kontrast za pomocą tych programów wyszedł na taką samą wartość.
Teraz nie ma już problemu z "jednorodnością" kolorów w
różnych testach - dla mnie wyglądają wszędzie naturalnie (chociaż czasami
sporo inaczej niż wcześniej) i nic nie trzeba ustawiać - i tak nie ma w
praktyce jak :-) Obraz podoba mi się to lepiej niż wcześniej. Słyszałem,
że każdy analog ma z tym problemem (większy lub mniejszy) ale niezbyt
wierzyłem w to, a raczej w problemy w subiektywnym odbiorze kolorystyki jake
to powoduje. :-)

4) Na analogu występował różowy efekt pojawiający się
tylko na białym tle przy bardzo ostrych kątach patrzenia w pionie -
na dvi tego nie ma - nie wiem co było grane - o niczym podobnym
nigdy nie słyszałem... Może jakiś kwasy toru
analogowego w 152t albo karty graficznej nie w porządku dają sygnał.
Nie wiem.

5) Skalowanie obrazu z 800 do natywnej rozdzielczości -
różnica na korzyść dvi łatwo widoczna - obraz bardziej ostry,
czystszy i mam wrażenie, że również bardziej kolorowy (naturalny).

6) Widoczność wszelkich szczegółów obrazu jest też zauważalnie lepsza niż na
analogu - co ma swoje plusy i minusy - na testowym divx-e w
100% jakości, różnica na tłach jest to łatwo zauważalna - więcej szczegółów
i jakby szumków... :-)

To tyle :-)

Andy