Re: Temperatura dysku a jego żywotnosć ?

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Fri 29 Nov 2002 - 00:02:09 MET

"/// Kaszpir ///" napisal(la) dnia 2002-11-28 22:07, te oto slowa:

> Powiem Co że myslę że to takie gdybanie. Pamietam jak ludzie mówią o max.
> polecanej temp dla AMD. Kazdy wyminia inna . Jedno 40 , inni 50 inni 60 a
> inni jeszcze wyższa ..
> Co człowiek to inna opinia :-)

Nie czlowiek - tylko fizyka. :-)

Tak jak podalem wczesniej, max. temp. dysku moze wyniesc 8-10 stopni
powyzej max. temp. otoczenia/tla (patrz spec. dysku). :-p

Probuje Ci posrednio uswiadomic, ze temp. (jej wysokie wariacje)
powoduja wzrost luzow w tradycyjnych lozyskach stalowych (twoj dysk), co
przeklada sie na generowane przez nie halas/wibracje. Wibracje to
obnizenie sprawnosci ukladu pozycjonujacego itd. itd.

EOT

> Chyba zrobie jednka tylko lekki nawiew na HDD i to wsio. Mam gwarancję więc
> co się mam przejmować :-)
> Myslę że dyski wytrzymają sporą tempewraturę gdyż przeciez wiele razy
> instaluje się dysk na dysku , lub w komputerach gdzie już w samych sobie
> panuje wysoka temp.

To blad, swiadczy on tylko o braku wyobrazni projektujacych, montujacych
itd.

> A skad ta pewnosć ???
> Może złej klasy zasilacze , zbytnia "mobilnosc" dysków , złe użytkownaie , i
> itd ...

To rowniez ... :-)

> Pomysł z tym "futerałem" jest naprawde efektywny. Dysk wogóle nie jest
> słyszalny , nawet podczas pracy. Komputer tez działa stabilnie. Testy
> HDtachem sa takie same jak dysk znajdował się w "normlanym" położeniu.
> Myslę że nie nalezy wpadać w paranoję.

Nie, zle mnie zrozumiales. ;-) HDTach - hmm nie tedy droga. :-)
"Za duzo by pisac", by wyjasnic jaki wplyw temp. ma na wydajnosc dysku
(pamietam jeszcze te problemy z rekalibracja i zapisem audio-video).

P.S.
A trzeba bylo kupic ultra-cicha Barracud-e.
Instalowane w niej silniki FDB pordukcji Nimbea sa naprawde rewelacyjnie
ciche. :-)

--
Best regards, Kosh                  kosh(at)khn(dot)multinet(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"