Re: Chlodzenie wodne

Autor: Waldeusz (woczko_at_kki.net.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 00:50:51 MET

Użytkownik "Lesław Burysz" <gagat_at_chelmnet.pl> napisał w wiadomoœci
> Zrobilem sobie blok wodny kupilem pompke, weze itd
> I mam pytanie: na pompce pisze 260l/h ,a jak zmierzylem ile faktycznie ona
> przepompowuje to wyszlo mi ze 10-25l/h (w zaleznosci od wysokosci na jaka
> woda byla tloczona)

Producenci pomp podaja przeplyw poziomy
i zazwyczaj max wysokosc na jaka moze tloczyc pompa
wydajnosc ze wzrostem wysokosci slupa zmienia sie prawie liniowo

Poza tym istotne jest jeszcze to
czy gdzies po drodze nie nastepuje zwezenie "swiatla" przeplywu
czysta fizyka ;)

IMO chyba troche za maly ten przeplyw
biorac pod uwage roznice temp. otoczenia
chlodzenie nie bedzie zbyt wydajne

Pozdrawiam
Waldeusz