Re: Czy warto jeszcze kupować Radeona 8500 ?

Autor: MaPia (mapia2_at_box43.pl)
Data: Mon 04 Nov 2002 - 13:00:37 MET

> 1. Chciałbym uzyskać radę na temat tego czy warto jeszcze kupować karty
> graficzne na układzie Radeon 8500 skoro ma wejść lada moment Radeon 9500 i
> 9500 Pro ?
> 2. Czy Radeony 8500 maja jakąś wadę konstrukcyjną lub coś podobnego skora
> zastąpują je słabsze modele 9000 9000Pro ?
> 3. Ile mniej więcej będzie szybszy Radeon 9500 od 8500DELUXE (275/550)
128MB
> ? i czy wogule będzie szybszy czy dopiero model 9500 Pro będzie szybszy ?
> 4.RAdoen 9700 odpada dla mnie gdyż jest zbyt drogi a zastanwiam się
właśnie
> nad modelem GigaByte ATi Radeon 8500Deluxe 128MB ? czekać na 9500 ? czy
> kupić tego radka

ad. 1. to zalezy do czego ma sluzyc karta
ad. 2. Nie nie maja, a Ati 9000 ich nie zastepuja tylko sa kolejnym modelem,
a ze slabszym pomimo wyzszego numeru to juz sprawa marketingu ATI
ad. 3 nie wiem
ad 4 Ati 9500 maja obsluge directx 9.0. pytanie podstawowe to do czego ma
sluzyc ta karta. gdy do gier to na jakim monitorze? Do monitora 15-calowego
wystarcza ATi 9000 chyba ze ktos chce miec 100 fps zamiast 50 to wtedy
faktycznie 9500 bedzie lepszy

ATI 9500 (za www.benchmark.pl)
różnica względem Radeona 9000 PRO : silnik graficzny Vertex i Pixel Shader,
obsługa DirectX 9.0, AGP 8X
różnica względem Radeona 8500 : silnik graficzny Vertex i Pixel Shader,
jeden mniej TMU w potoku, obsługa DirectX 9.0, AGP 8X
różnica względem Radeon 9500 PRO : dwa razy mniejsza ilość potoków
renderingu
różnica względem Radeon 9700 : niższe taktowanie, węższa szyna danych do
pamięci, dwa razy mniejsza ilość potoków renderingu

MaPia