Re: temperatura

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 15:07:31 MET

> OK. Zauwazylem ze na kazde pytanie stawiane : "mam xx stC czy to
normalne?"
> Odpowiedz brzmi "Ja mam xxstC" Ale co z tego. mozna miec inna obudowe,
> wiatraki, rozmieszczenie tasm, radiator aluminiowy itd. itp.
> Zadko kto odpowie na pytanie.
> To moze teraz ja zadam pytanie:
> Mam AXP1600+, Soltek SL-75DRV-4, Titan TTC-D5TB, Obudowa Codegen 300W
Long,
> [...]
> Obudowa zamknieta i mam caly czas 51-53 stC. przy probie programem CPU
> Stability Test 6.0 ustawionym na "CPU Warming only" temperatura doszla do
60
> stC.
> Co moge zrobic za niewielkie pieniadze zeby go troche ostudzic?
> dodam ze dzisiaj byl smarowany pasta ze srebrem. Czy moge pracowac
spokojnie
> nie martwiac sie o to? nie bedzie zwisow przy temperaturze 60 st?
> Co myslicie na temat tego zestawu do chlodzenia wodnego co jest na Allegro
> za 99 zyla? ile bym na tym zyskal stopni?

a wiec odpowiem na to pytanie:
procesor musi chodzic stabilnie przy 60C ... co innego jezeli mowimy o czyms
takim jak temperatura wewnatrz komputera ... wtedy chipset moze swirowac i
inne sprzety ...

Podstawka pod procesor wytrzumuje prace przy 80C wiec nie musisz sie bac ze
cos sie stopi ... ogolnie jezeli przy max obciazeniu (cpu test ustawiony na
hardcore) masz do 65C to jeszcze nie tragedia ... ja kiedys testowalem
celerona 600 (w tescie ustawionym na hardcore) i jak normalnie mial 30C to
po 12h pracy osiagal 60C ... mysle ze nie masz sie czym przejmowac ...
oczywiscie im nizsza temteratura tym lepiej, ale sa pewne granice ..np.
liczy sie przede wszystkim jaka masz temperature wewnatrz komputera ...
jezeli tam jest do 40-43C (po dluzszej pracy) to jest wszystko ok ...