Re: Pionowa praca dysku twardego

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 11:02:57 MET

Użytkownik "Johnson" napisał:

> Czy jest wogole jakas pozycja, w ktorej dysk
> twardy nie powinien pracowac?

Jakiś czas temu była wojna na temat prawidłowej pozycji dysków. Ja
obstawałem przy płaskim położeniu elektroniką do góry. Inna
dopuszczalna przeze mnie pozycja to pozioma na dłuższym boku. Innych
wersji nigdy nie stosowałem i nigdy nie mam zamiaru próbować.

Jednak wiele osób zasłaniało się faktem, że "wielcy", tacy jak IBM,
HP, Compaq montowali w swoich komputerach dyski w najdziwniejszych
pozycjach, m.in. do góry elektroniką, na krótkim boku, itp. W tym
temacie chyba nigdy nie dojdziemy do porozumienia :-(

Dla ciekawostki podam skromny argument mojej teorii:
Parę tyg. temu znajomy pochwalił się dyskiem Maxtor zakupionym ze 3
lata temu w U.S.A. O dziwo dysk był zapakowany w eleganckie, tekturowe
pudełko, przy czym jego rozmiar był zbliżony do małego, 14" monitora.
W środku ogromnej grubości gąbki zabezpieczające, w nich wycięty otwór
na sam dysk twardy. No i oczywiście dysk był umieszczony w pozycji
płaskiej z elektroniką do dołu. Przemawiałoby to za faktem właściwego
obchodzenia się z dyskiem, zarówno podczas jego pracy, jak i
transportu.

Pozdrawiam,
Sniper