Re: 17 cali czy 19 cali?

Autor: Jurand (jurand_at_autka.pl)
Data: Sun 24 Nov 2002 - 21:45:16 MET

"Gabriel" <gabriel_f_at_wp.pl> wrote in message
> koniecznie
>
> Głównie chodzi o cos zdroooowego dla moich 19-sto letnich oczu, kasa jeśli
> ma być CRT to tak do 1,2tys zł max 1,4
> Używanie to: szkoła, net, office, programowanie, net, net , i od czasu do
> czasu filmy DivX.

Ja mam od 2 lat Samtrona 17" model 75E. Jest to taki Samsung OEM ;-) Bardzo
nisko usytuowana półka cenowa... ale monitor wybrałem sobie po uprzednim
obejrzeniu 4 innych monitorków. Po prostu w sklepie patrzyłem, co daje
najostrzejszy obraz, z dużym zapasem jasności i kontrastu. Ten był najlepszy
i ... najtańszy ;-)) I do dziś, pomimo intensywnej pracy, ma obraz po prostu
żyleta. ŻADNYCH przebarwień, idealna konwengerncja kolorów, pracuję na
janości ustawionej na 0-10% i kontraście około 60%... Tak więc spoooro
jeszcze przed nim. Oczy nie bolą! 1024*765*75 Hz.

Jeśli się będę przesiadał, to na pewno na monitor, który wstępnie sobie
obejrzę. Wystarczy prosty Nokia Monitor Test. I już wiadomo co monitor
boli... Cale i marka to sprawa drugorzędna - nawet najlepszym zdarza się
wypuścić babola.

Jurand.