Re: DDR a SDRAM ciag dalszy ....

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Fri 01 Nov 2002 - 08:01:39 MET

>I właśnie stąd bierze się realna wydajność DDR SDRAM: pamięć
>jako taka jest szybsza (w transferze) o jakieś 80%, komputer
>zaś przyspiesza o 5% do 10% (czasem o 50% w niektórych bardzo
>rzadkich zastosowaniach).

Czy możesz podać jakiś wiarygodny link, do "nie sponsorowanego" porównania
szybkości SDRAM przy CAS2 i CAS3?
Chodziły różne słuchy, niektórzy pisali,że np. SDRAM 100MHz_at_CAS2 jest
wydajniejsze od 133MHz_at_CAS3 itp.

Kiedyś porównywałem we własnym zakresie i wyszła spora różnica in plus dla
CAS2.

IMHO praca przy 133_at_CAS2 to istotny szczegół, szczególnie, gdy weźmiemy pod
uwagę, że takie pamięci są o około złotówkę netto droższe na module 256 MB,
od kości no-name.

P.s.
Uprzedzając pytania.
Pamięci SPECTEC z Action kupowane przez okres ponad jednego roku zawsze
trzymały parametry CAS2_at_133MHz.
Przy minimalnej różnicy cenowej, kilkudziesięciu groszy na module 128MB.

--
Janusz - Vahanara