Re: Karty na chipie Yamahy - prosze o opinie...

Autor: KRiZBi (krizbi_at_ANTYSPAMCUTITpf.pl)
Data: Tue 28 May 2002 - 18:08:13 MET DST

Dnia Mon, 27 May 2002 20:17:14 +0200 andy w wiadomości
<actvu7$c80$1_at_news.tpi.pl> napisał/a:

>Mam na oku dwie karty, w miare sensowne: Genius Sound Maker 128GX na YMF724E
>oraz A-Trend na YMF 724F - to znaczy bardziej sensowna wydaje mi sie ta
>druga, ale prosze o Wasze opinie.
Mam A-Trend Harmony 3DS724A na YMF724-F-V (pewnie to ta sama) i
ogólnie jestem zadowolony :). Parametry ma niezłe, s/n rzędu 65 dB,
zero problemów z driverami, dzwięk i midi jest niezłej jakości. Dobrze
się składa, że chcesz podłączyć do amplitudera, bo wzmacniacz
zamontowany na karcie jest bardzo słaby i ledwo słuchawki da sie
wysterować :) Z wad to brak sprzętowej obsługi dźwięku przestrzennego
(modne toto teraz w grach, ale bez 4 głośników to i tak ten cały 3D
można o kant d... rozbić, no może jedynie Aureal daje wtedy radę :)
softwarowo obsługuje D3D i Sensaura, może są jakieś nowe stery z
obsługą EAX czy A3D) i mała czułość wejścia mikrofonowego (tanie
mikrofony pojemnościowe słabo się do tej karty nadają) SPDIFa jeszcze
nie testowałem ;) Tego Geniusa nie znam (ale miałem kiedys ich klona
SB, brrr ;) widzę, że ma trochę inny chipset,( ale nie wiem czym się
rózni, sprawdź na sronie yamahy) i jakie montują tam przetworniki a/c
ale jeśli cena podobna to skłaniał bym się raczej w stronę A-Trenda :)

>Moze ewentualnie jakies inne propozycje?
W sumie ymf724 ma już swoje lata, ale jeśli szukasz taniej i
bezproblemowej karty o niezłej jakości dzwięku i nie zależy ci na
bajerach w stylu EAX to chyba dobry wybór. Możesz też spróbować
poszukać kart na ymf744/754 - ten chip jest nowszy i ponoć lepszy :)
no i obsługuje 4 głośniki i 3DSound jeśli ci zależy. Jak masz więcej
kasy to ostatnio ktoś tu polecał karty na nowym chipie phillipsa,
ewentualnie live ! creativa, ale z nim są problemy i wsumie to żadna
rewelacja. Audigi nie polecam, bo IMO nie warto za tą kartę tyle
płacić a od live to dużo sie w sumie nie różni w normalnych
zastosowaniach.

pozdro

--
KRiZBi