Re: SMART

Autor: splvr (dgim_at_box43.pl)
Data: Mon 27 May 2002 - 18:58:41 MET DST

"Giskard" <dioNOSPAM_at_o2.pl> wrote in news:actk31$lqd$1_at_news.onet.pl:

> Witam!
> No w?aśnie , co to dok?adnie jest?
> Mam mo?liwoś? w?ączenia tego w biosie, ale za bardzo nie wiem czy mi to
> potrzebne.
> Pozdrawiam,

Wg chipa speciala:

S.M.A.R.T. czyli Self Monitoring, Analysing and Reporting Technology, ma za
zadanie informowac o majacych dopiero nastapic awariach twardziela.
Polega na badaniu predkosci obrotowej dysku, szybkosci wlaczania i innych
parametrow. Dane te gromadzone sa w ukrytych sektorach nosnika i za pomoca
specjalnych progr. moga byc analizowane. Podobno w ten sposob mozna przewidziec
okolo 40% awarii ukladow mechanicznych dysku.