Re: OEM - z czym mozna go kupic?

Autor: Michal R. Hoffmann (misiek_at_knm.org.pl)
Data: Fri 24 May 2002 - 10:03:50 MET DST

jokey wrote:
> [...]
faktury musisz przez 5 lat trzymać, ZTCP.

> kupienie samych OEMow bez niczego w sumie nie jest problemem. Nie
> wnikam czy to legalne czy nie - kupic sie tak da, sprawdzilem.
> Niemniej w madrej gazecie Chip napisali ze po zmianie jakichs tam
> przepisow MS mozna teraz zakupic legalnie OEM z np. myszka to
> posiadanego juz zestawu komputerowego. Chyba w ostatnim numerze byl o
> tym artykul.
a nie prościej zadzwonić na infolinię do Microsoft Poland? Oni to
zmieniają co pewien czas, więc czasem nawet dystrybutorzy się nie
orientują. Jak kupowałem, to dzwoniłem.

BTW, nie wiem, czy wiecie, jak się kupuje komputer z preinstalowanym
Windows (OEM), to podobno w licencji jest zapis, że nie można na tym
komputerze instalować innego Windows (czyli np. upgradeować). To jest
chore. Niedawno była dyskusja na liście dyskusyjnej PTI. Nie sprawdzałem,
bo sam mam składany komputer i licencję zakupowaną osobno.

pozdrawiam,

--
misiek
*** Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek_at_knm.org.pl>     ***