Re: WinMe a 512 MB RAM

Autor: ElFi (elfi_at_alpha.net.pl)
Data: Sun 12 May 2002 - 01:24:45 MET DST

Użytkownik "sprocket" <sprocket_at_sys.pl> napisał w wiadomości
> Nie ma żadnego spadku wydajności.
> Nie jestem fanem windy, ale jeżeli ktoś kiedyś miał problemy z za dużą
> ilością pamięci, to przyczyn należało szukać po stronie płyty głównej. Np.
> cache mogło nie obsługiwać pamięci powyżej np. 64 MB. Wówczas dostęp do
tej
> pamięci był wolniejszy. Ale i tak szybszy, niż do swapa na HDD.
> Chcesz zobaczyć, jak fajnie chodzi winda, to dołóż jeszcze 256 MB, do 768
MB
> i wyłącz obsługę pliku wymiany:))))))).
> Zasuwa jak DOS na i486 ;D
> sprocket

Więc małe sprostowanko do całego wywodu bo swego czasu walczyłem w tym
temacie:

Powyżej 512MB rzeczywiście windy 95, 98 i Millenium zaczynają poważnie
głupieć, ale uwaga! dzieje się tak tylko wtedy kiedy mamy w kompie kartę
Nvidia. Wystarczy wymienić na S3 lub jakiegoś SIS6326 i jak ręką odjął.
Wracam do Nvidia, sprawdzałem od Rivy TNT do GF2Titanium - efekty podobne
albo winda wywalała niebieski ekran albo komputer się resetował/zawieszał.
Na niektórych kartach (Nvidii) ekran Windowsa zdążył wskoczyć (i crash) a
najczęściej jeszcze w DOS się wywalało. Im tej pamięci było więcej tym
szybciej. Strasznie się cieszyłem ze swojego nowiutkiego 1024MB RAMu;) Ale
ratunek przyszedł szybko (wtedy) - Windows XP - zero problemów (Win2000
podejrzewam też bez problemów).

Pozdrawiam!
Marek