Re: Nagrywarka

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Tue 21 May 2002 - 11:33:40 MET DST

Użytkownik "Cywil" <Cywil83_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam! Mam taki problemik z nagrywarką Teac W524E 24x. Otóż, nie
chce
> ona nagrywać z nastawioną prędkością. Nastawiam jej 24x a ona nagrywa
sobie
> np. 4x . Swego czasu myślałem że to CDROM nie dosyła danych. Wymieniłem
> CDROM i jakiś czas znowu działało normalnie. Później przestało.
Próbowałęm
> nagrywać z image z dysku. Też nic. A czasem zdarza się że nagrywa tak jak
> powinna. Czy ktoś się orientuje skąd jej humory? Dodam że chodzę pod Win
Me.

To może zależeć od płytek...
Jeżeli nagrywasz CD RW, prędkość zapisu będzie znacznie niższa- wynika to z
technologii CD-RW.
Jeśli są to zwykłe CD-R - nie powinno być problemów, chyba, że używasz jakiś
naprawdę dziwnych. Nagrywarki, zwłaszcza te szybkie, nie zaczynają zapisu od
nominalnej prędkości. Najpierw zapisują z predkością np 4x, jak nie ma
problemów, to włączają 8x, itd, aż dojdą do prędkości nominalnej. Chyba, że
wykryją nieprawidłowości w zapisie, to pozostają na niżeszej prędkości.
Nie wiem, na jakich płytkach zapisujesz, ale może spróbuj innych ;))
Może też warto by przeczyścić głowicę ??
pozdro..
sprocket