Re: Pow³oka ochronna monitora....

Autor: Andrzej Gruda (gruda_at_interia.NOSPAM.pl)
Data: Fri 17 May 2002 - 17:48:51 MET DST

,,,,,,-------ROBOL------,,,,,,, napisa³:

>Znajomy chce kupiæ kompa. Zero wiadomo¶ci na temat. Twierdzi, ¿e je¶li kupi
>s³aby monitor [w nowym zestawie , oficjalnie w firmie komputerowej , nowy] -
>bêdzie musia³ zak³adaæ na niego osbny filtr [jak drzewiej bywa³o]..... Ja
>wywali³em oczy jak pin-pongi , twierdzi³em [niepewnie] ¿e ka¿dy komputer od
>kilku lat ma wartstwê ochronn± na kineskopie. On swoje , ¿e we wszystkich
>firmach w których by³ powiedzieli mu, ¿e je¶li kupi tani [u nich w firmie-
>nowy] bêdzie musia³ równie¿ zak³adaæ filt, bo dziecko sobie oczy popsuje.
> [...]

Twoj kolerga ma racje. Jak narazie kazdy uzytkownik monitorow CRT
powinien uzywac filtrów, gdyz ograniczaj± one wp³yw niebezpiecznego
promieniowania na organizm ludzki. Niby monitory spelniaja swiatowe
normy radiacji (TCO 95, 99) jednak nie daje to pelnej gwarancji. Ja
wychodze z takiego zalozenia: dobry monitor 17" to okolo 1400 zl +
filtr ok. 250 -300 zl razem daje okolo 1700 - 1800 zl. A za te
pieniadze mozna kupic monitor LCD 15", ktory obszarem widzialnym
odpowiada 17" CRT. (jest bezpieczny dla zdrowia, gdyz nie pronienuje,
nie ma co w nim prominiowac) Dla zainteresowanych polecam artykul w
PCWK nr 11/2001.

Pozdrawiam
Andrzej Gruda