Optymalne wyregulowanie monitora

Autor: hans1_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 16 May 2002 - 21:05:00 MET DST

Mam pytanie odnosnie optymalnego ustawienia monitora komputerowego. Do mojego
monitora była dołączona płyta CD zawierajaca obok sterownika takze program do
ustawiania kontrastu, jasnosci i kolorów. Zastanawia mnie dlaczego podczas
regulacji monitora program poleca aby ustawic jasnosc i kontrast na 100 % a
potem zmniejszac jasnosc az np. najdalsza postać z widocznych na ekranie zleje
się z tłem i na tym koniec tzn. nie ma nic o regulacji kontrastu. Podobnie
zreszta było w innym programie do kalibracji monitora pod kątem grafiki 3D. Czy
takie ustawienie kontrastu tj. na 100 % nie jest szkodliwe dla monitora
(żywotnosc) i dla zdrowia obsługujacego komputer?
hans1