Re: Play TV Pro Stereo NICAM RC FM PL - pytania?

Autor: JERZY MJ (jerzy_at_poczta.fm)
Data: Tue 14 May 2002 - 07:39:56 MET DST

A może ja coś udostępnię ?

Ja próbowałem jednego Aver'a i dwa Leadtek'i. Wszystkie trzy karty miały
taki sam odbiór - do kitu. Połowa programów byłą zakłócona, latały jakieś
paski albo inne wzorki... Na Pinnacle'u tych zakłóceń nie ma. Wspomnę może,
że wszystkie karty testowałem u mnie do domciu na kablówce.

Możliwe (choć tak nie twierdzę), że winą tutaj może być tuner (głowica). W
poprzednich testowanych przeze mnie kartach był chyba Philips. W Pinnacle'u
mam tuner Microtune 4009 FR5 (kiedyś zwał się Temic - chyba).

> steruje COM - oprócz pilota dostajesz czujnik IR podłączany do portu
> szeregowego. odpowiedni program uruchamia się w tray-u i steruje (lub go
> odpala) programem do oglądania TV. Nie komunikuje się z kartą
> bezpośrednio. Dlatego można go stosować tylko ze standardowym programem,
> a ten z kolei działa ze standardowym driverem.

Ha! Tutaj nie do końca się zgodzę (chyba, że ja mam innego pilota, bo wiem,
że są dwa rodzaje - ja np. dostałem innego, z większą ilością guziczków niż
ten narysowany w instrukcji obsługi).
Dołączany programik PCRemote jest tak napisany, że wogóle nie trzeba mieć
oryginalnych sterów do karty czy oryginalnego programu. Wystarczyć
odpowiednio zmodyfikować plik konfiguracyjny i już możemy sterować
teoretycznie każdym programem pod Windows'a! (teoretycznie, bo praktycznie
jeszcze nie udało mi się zmusić bTV do posłuszeństwa).
Program ma w pliku konfiuracyjnym wpisane aplikacje, które ma obsługiwać.
Przy naciśnięciu klawisza sprawdza aktywną aplikację i (zgodnie z
konfiguracją dalej) emuluje naciśnięcie klawisza (kombinacji klawiszy) tak
jakby one pochodziły z klawiatury. Tak więc jeżeli masz programik, który
przy naciśnięciu strzałki w prawo zmienia program na następny wystarczy w
pliku konfiga wpisać key48=KEYBOARD RIGHT+^RIGHT, i już zamiast strzałki w
prawo możesz nacisnąć przycisk na pilocie (o kodzie key48) !

> przelaczajac na
>
> AFAIR z testów bTV, NICAM na tej karcie działał również z jego własnym
> driverem. Ale bTV ma swoje własne problemy.

Niestety ja stwierdziłem, że aby przełączyć NICAM potrzebna jest interwencja
programu obsługującego kartę. Oryginalny soft ma z tym troszkę problemów -
tzn. woli odbierać mono, ma trochę oporów z przejściem na NICAM, ale idzie
to obejść.
Swoją drogą bTV faktycznie miał nieco problemy z przełączaniem dzwięku
(wersja 2.01). Trzeba było ustawić inny model obsługiweanej karty (coś na
L... już zapomniałem). Za to w wersji 2.1 takowych problemów już nie ma!
Trzeba tylko do każdego kanału odpowiednio ustawić, w jakim standardzie
nadaje.

Z pozdrowieniami -

Michał