Re: Kabelkologia: Używał ktoś Mac'owego modemu w pecec

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Sat 04 May 2002 - 23:40:54 MET DST

On Sat, 4 May 2002, Pszemol wrote:

>+ Słyszałem, że przy zastosowaniu odpowiedniej kable-przejściówki
>+ można tak pożenić sygnały z Macowego DIN-8 z Pecetowym DB9
>+ aby makówkowy modem (RS-422) z pecetem (RS-232) działał...
>+ Czy ktoś wie jak poprawnie połączyć odpowiednie sygnały?
[...]
>+ W sumie mylące jest to, że w macu widzę parzyste sygnały danych.
>+ Czy (i jak?) można połączyć jeden z każdej pary z masą? Który?
>+ Obstawiam, że TxD- i RxD- podłączyć trzeba z Tx i Rx peceta.
>+ Ale co zrobić z TxD+?
>+ Co zrobić z RxD+? Dać do masy?

 Maca nie miałem okazji testować, serwery terminali z symetrycznym
wyjściem - owszem. Dlatego oznaczeń linii "modemologicznych" z MACa
nie rozszyfrowuję :|

 Przeszkól się sam:
http://csgrad.cs.vt.edu/~tjohnson/pinouts/
 jest obowiązkowe :), do tego wyniki:

http://www.google.com/search?hl=en&q=pinouts+collection&btnG=Google+Search
(jak kto lubi "hl=pl" to jego sprawa :)) takoż.

>+ Zauważyłem, że pin1/HSKo w modemie jaki chcę połączyć jest w ogóle
>+ nie podłączony... to samo pin7/GPi. Zdaje się, że modem zakłada,
>+ że komputer ma być zawsze gotowy... ma to chyba uzasadnienie,

 No, większość modemów da się *zaprogramować* czy, jak
i które sygnały sterujące ma wystawiać i/lub generować !

[...]
>+ Nie chciałbym upalić sobie portu w pececie ani modemu... :-)

 Od biedy mogą pomóc oporniki rzędu "duże kilkadziesiąt
do małe kilkaset" omów :) w szereg. Poza tym RSy mają
być odporne na przywarcia (chociaż na "przeciągnięcie"
AFAIK nie muszą)

>+ A może znacie namiary na jakąś witrynę opisująca kabelkologię?

 Pierwszy z googla:
http://www.technick.net/pinconser_mac_rs422.php
...zawiera schemat kabelka -:O

>+ Ja niestety nie mogę czegoś takiego znaleźć... :-(

 Dziwne... ;) Z adresu googla wynika jakie słowa zadałem.

 Pozdrowienia, Gotfryd