WinXP lekkie przegięcie ...

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Fri 23 Nov 2001 - 14:17:30 MET

Witam !

Wczoraj dostałem oryginalnego WIn XP ENG.

Zainstalowałem na swoim kompie (Duron Morgan 1Ghz_at_1.1Ghz , 256MB DDR, HDD
Seagate 40GB u5 , Geforce1DDR , SbLive5.1 , Realtek 10/100 PCI) ten system.

Zciagnałem najnowsze stery do chipsetu SIS735 (ECS K7S5a) , grafiki , muzyki ,
dodatkowo zciągnąłem XPTweaka i inne "pierdoły".

Zacząłem od ustawień systemu.
Potem nadszedł czas na testy :-)

W grach WiXP średnio działał wolnej od Win98SE o około 3-15%. Jednak to co
mnie bardzo zdenerowało to to że dysk strasznie co chwilę swappował :-<

Wyglądało to prawie tak jak Win98 z 128MB RAM ...

Ja naprawde rozumię że wygląd i inne bajery sa procożerne i pamieciożerne ale
to co teraz uczynił Microsoft to zwykłe przegięcie ...

Ciekawy jestem ile pamięci trzeba by miec aby WIN XP działał tak samo wydajnie
jak Win'98SE ??? 512MB ??? 1GB ???

Jest to bardzo wkurzające bo aplikacje biurowe działają naprawde bardzo dobzre
ale niekóre gry tak mocno swapują że komfortowe granie jest raczej nie
możliwe ...

Chyba jednak czas wrócic do starego i dobrego Win98. Bo napewno za kilka
nowych bajerów i kolorków nie będe dokupował następnego 256Mb ramu ani
jakiegoś hiper szybkiego HDD:-) (może jakiś dysk UWSCSI 10000obr byłby ok :-)

Jednak Win98 jest dla "graczy" i "normalnych uzytkowników" wciąż najlepszym
systemem.

Bardzo szybki i wydajny , a jak ma się odpowiednio skonfigurowany spzręt i
odpowiedniej klasy podzespoły to działa stabilnie ...

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///