Re: Scalak w ktorym siedzi BIOS peceta

Autor: Chooch (lawniczak_at_idea.net.pl)
Data: Tue 13 Nov 2001 - 08:04:39 MET

> Ja mogę podać na przykładzie mojego układu scalonego BIOS-a na starej
płycie
> ATREND-a ATC-5000.
> Mam tam kostkę pamięci EEPROM - znanej firmy produkującej pamięci i
> mikrokontrolery - "ATMEL" kostka jest 32 nóżkowa w tradycyjnej obudowie
DIP.
> Pojemność 1Mbit czyli 128KB ma symbol "AT 29C010A"
> U mnie w Krakowie nie było problemów z kupieniem takiej kostki (potem ją
> sobie zaprogramowałem na płycie głównej nowym biosem).
> Nie mam teraz katalogu z PDF-ami tych kostek pod ręką ale ta 2Mbitowa
> (2048Kbit) kostka, o której jest mowa będzie miała zbliżone oznaczenie do
> podanej przeze mnie.

Dokładnie: ma ona numerek AT89C020A (2M bit, 5-Volt Read and 5-Volt Write
Flash). Tak naprawdę to licza się tylko numerki na końcu (89C020) bo AT to
symbol producenta. Jak nie dostaniesz Atmela to możesz spróbować poszukać
np. Windonda (W89C020C).
Przyznam, ze nie sledzilem tego watku od poczatku, ale jesli chodzi sa
problemy ze zdobyciem nowej kostki, to na stronie Atmela mozna zmowic
beplatne probki: http://www.atmel.com/atmel/products/prod9.htm

> To zupełnie tak jak Kraków w dziedzinie elektroniki :|
> Możemy sobie podać prawice :DDD

niestety reszta kraju wyglada podobnie (no, moze poza Wa-wa).

pozdr.
CHOOCH