Re: Pomocy - problem z karta sieciowa

Autor: Chooch (lawniczak_at_idea.net.pl)
Data: Fri 09 Nov 2001 - 21:24:47 MET

> Mam D-Link DRN-32TX i nie dziala pod Win98
> zainstalowalem Linuxa dziala jak burza
> a pod produktem Microsoftu wcale.
> Sterowniki orginalne, nie ma rowniez
> konfliktow przynajmniej windows tego nie
> pokazuje.

A zobacz czy masz przypisane IRQ do tej karty, bo u mnie czasami po
instalacji D-Linków windoza przydzielała im tylko zakres adresów we/wy
zapominając o przerwaniu. Dopiero rezygnacja z ustawień automatycznych i
wpisanie IRQ (np. 10) powodowało uruchomienie karty.

To co napiszę dalej może być totalnie absurdalne, ale wielokrotnie
zaobserwowałem takie obajwy u siebie na uczelni: Otóż sieć lokalna na
kartach D-Linka (różne modele: PCI, ISA, BNC, skrętka) działała OK (kompy z
Win95, Win98, W2k, WinNT). W momencie podpięcia do jednego z komputerów
dodatkowego dysku twardego cała sieć lokalna padała ! Co gorsza, aby
ponownie przywrócić ją do życia należało wyłączyć kompa z dodatkowym
twardzielem na dłuższy okres czasu po czym włączyć ponownie (oczywiście bez
dodatkowego dysku). Po takich zabiegach sieć ponownie działała !

pozdr.
CHOOCH