Re: Oficjalny koniec SDI :-(

Autor: Tomek (thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO)
Data: Thu 08 Nov 2001 - 23:33:48 MET

> Ano, moze nie tyle chca zrezygnowac, co wprowadzic maja w przyszlym roku
> (ponoc) ograniczenie sciagnietych danych (powyzej okreslonego progu bedzie
> doplata od MB)

To możliwe choć mało prawdopodobne - SDI ma za małą przepustowość aby ktoś
poważnie traktował zagrożenie w postaci serwerów (sieci) na tym
postawionych. W przeciwieństwie do Neostrady gdzie niezły download aż prosi
się o "spółkę" :)

> a takze, rezygnacja ze stalego IP.

Z tym będzie kłopot prawny bo w umowach twardo stoi stały IP i zmiana tego
wymagałaby podpisania przez obie strony aneksu. W tym momencie klienci z 2
letnią umową mogli by to wykorzystać do jej zerwania przed terminem a to już
by było tepsie nie na rękę.

> A na koniec taka mala dygresja : Zdaje mi sie ze jak narazie TPSA chce
dobic
> SDI smiercia naturalna ( poprzez ograniczenia ),

Oj chyba jeszcze nie teraz !!! To by było fatalne posunięcie z biznesowego
punktu widzenia. Masowa rezygnacja klientów z SDI oznaczałaby ogromne ilości
niewykorzystanego sprzętu leżącego w magazynach, za który zapłacili kupę
forsy, a który (jak to liczyłem parę postów wyżej) w wielu wypadkach nawet
się jeszcze nie zamortyzował. Zwłaszcza, że ostatnio kupili dużo nowych
HiSów !!!

> bo po coz by wprowadzali
> NeoStrade ? ...

Aby oferować klientom jak już zaprzestaną instalacji nowych SDI. Istniejące
HiSy będą musiały popracować jeszcze parę lat aby przynieść zaplanowane
zyski. Po to je przecież tepsa kupiła i zainstalowała na bardzo wielu
centralach.

> Osobiscie mieszkam w Warszawie i kozystam z lokalnej kablowki, lacze mam
> takie jak trzeba i na Polske i na Swiat. Transwery rzadko spadaja ponizej
50
> kiloBajtow/s a za wszystko place 99zl z VAT ...

No to ci zazdroszczę - widzisz u mnie na zadupiu nie ma takich mozliwości.

--
Tomek
thnet_at_poczta.onet.pl