Re: Warte zakupu?

Autor: marco (usenet_at_marcoos.net)
Data: Thu 08 Nov 2001 - 17:05:40 MET

Paweł Włodarczyk zameczyl(a) swoja klawiature piszac:

> starczy: Procesor Athlon 1,4 GHz/266

Za ta sama cene jest Athlon XP 1,5+ ktory nie dosc ze najczesciej ciut szybszy to przedewszyskim
mniej sie grzeje.

> Płyta główna EPoX 8KTA3+ ATA 100/266 RAID

Sprawdzony i porzadny model. Czy naprawde potrzebujesz kontrolera RAID?
Ewentualnie mozna sie zastanowic nad czyms na DDR - roznica w cenie nieduza, przyrost
szybkosci zadawalajacy - niekotre aplikacje dostaja ladnego kopa. Zastanawiac sie mozna nad
czyms na chipsetach:
Sis 735 (obawiam sie ze tylko ECS w polsce a szkoda bo chipset jest IMHO b. dobry)
Via KT266A (nowy punkt odniesienia ;)
Ali Magick (*koniecznie* stepping B lub nadchodzacy C)
AMD 760/761 raczej odpada ze wzgledu na to ze jest wycofywany, drogi a KT266A jest wstanie z
nim wygrac w wiekszosci benchmarkow

> Karta graficzna Leadtek Winfast GeForce2 MX 64MB SH MAX

64 RAMu w MX'ach nie ma sensu.

> CD-ROM LG 52Xspeed

Bardzo popularne i ogolnie niezle. Osobiscie bardziej lubie Asus'a lub Teac'a - jakos solidniej mi
wygladaja ;)

> Pamięć SDRAM 256

Moze jednak DDR?

> Dysk twardy Maxtor DiamondMax Plus 60 5T040H4

Ewentualnie IBM IC35

> Inne karty graficzne nad którymi sie zastanawiam:
> Leadtek Winfast GeForce2 MX DH Pro 32MB

Potrzebujesz DualHead?

> Gainward GeForce MX Twinview/Vivi tv-out

Potrzebujesz wejscia TV?

> GeForce GTS Elsa Gladiac A-32nb bulk

Jeden z tanszych na GTS - niezly wybor. O firmie ELSA mam jak najlepsze zdania - przez dlugi
czas produkowali tylko karty na wyzszy segment rybku.
NA GTS ewentualnie w podobych cenach jest: Leadateka na GTS Pro(tv/out) lub PixelView na GTS
Ti

> Ati Radeon 32MB SDRAM bulk + tv-out
> Ati Radeon 32MB DDR bulk
> Ati Radeon VE 32MB DDR DualHead bulk

Ati Radeon 7500 jesli gdzies znajdziesz. Wydajnosc ciut lepsza niz GF2 GTS a nie nvidia i
obsluguje wiecej efektow. No i ATI to porzadna firma ;)

> Inny procesor Athlon XP 1500+/1,33Ghz ?

Zdecydowanie.

> Z twardzieli poleca Samsungi:

Wszystko tylko nie szajsung.

> Piszecie takze, ze dobrze kupic GeForce'a 2 GTS PRO, jednak czy
> kupie takiego za okolo 500 zl. W takiej cenie sa tylko tajwanskie klony,
> a z nimi to nigdy nic nie wiadomo?

pod zadnym pozorem nie kupuj jakis Mintow czy innych Palitow made in china tanszych o 20
procent. Najczesciej niedotaktowane pamieci i fatalna jakosc obrazu

--
 [marek.pierog]  mailto:usenet_at_marcoos.net
 otwarte --> http://providers.pl <--