Re: Premiera WinXP

Autor: Marcin Dariusz Ozdzinski (mozdzins_at_mion.elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 29 Nov 2001 - 13:02:58 MET

"Wełrzaspym Cajime Ramsitz" <mazzi_at_interia.pl> wrote:
> opodatkowuje

> Moze to wersja na pieciuset dyskietkach...
> Wtedy vatu byloby 110 zl!
> ;)
> Ale tak powaznie: Czyli mowisz, ze firma sprzedajaca soft nie ma prawa
> doliczac vatu do programow a jedynie do nosnikow?
> Ale przeciez jezeli ktos ci mowi, ze sprzeda WinXP na 1 plycie za 500 netto
> to moze rownie dobrze znaczyc, ze sprzedaje ci WinXP za 1 z? a plytke za
> 499. Ma przeciez prawo ustalac dowolne ceny na artykuly, ktore sprzedaje - a
> ty nie masz wyjscia - nie kupisz WinXP "bez butelki"...
> [...]

To chyba niewiedza i lenistwo dystrybutorow.Prawa autorskie i licencje
sa zwolnione z cla i vat.Ale przy sprowadzaniu softu z zagranicy trzeba go
odpowiednio oclic tzn. oclic nosnik.Nasza firma sprzedaje oprogramowanie
firm m.in. discreet i alias i np. taki inferno moze kosztowac np. 100000 USD
wiec Vat bylby spory.Ale odpoeiednio go sprowadzajac unika sie placenia.
Niestety ta sprawa jest dosc stara (opodatkowanie oprogramowania) i wymaga
odrobiny zachodu od dystrybutorow.Niestety wiekszosc na to leje uwazajac ze
firma ktora program kupi i tak Vat odzyska a indywidualnego to maja wiadomo
gdzie :)
Nie placi sie na fakturze za oprogramowanie ale za licencje na jego uzywanie
co jest zgodne z prawda bo kupujesz wlasnie licencje.