pamięć EMS

Autor: PESTKA (dkozak_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 27 Nov 2001 - 16:33:53 MET

Witam
Mam problem z niedawno zakupionym sprzętem płyta Mercury
128 ram
W mojej firmie większość programów działa jeszcze w środowisku Dos-owym stąd
potrzeba większej pamięci konwencjonalnej co za tym idzie pamięć typu EMS.
Komputer startuje z dyskietki startowej o configu:
device=himem.sys
device=emm386.exe ram
buffers=20
files=90
dos=umb,high
lastdrive=z
Niby według niego pamięć EMS winna być dostępna , a jednak nie jest.
Przy starcie komputra pojawia się kom unikat:

WARNING: UNABLE TO SET PAGE FRAME ADRESS - EMS unavailable
EMM386 successfull installed
Expanded memory services unavailable

Poza tym po wpisaniu komendy mem przy 128 ram pokazuje total memory 14,233
ram ?
Ba niezależnie jaką kość czy 32, czy 64 ramy to tyle samo pokazuje 14,233.

Prubowałam ustawić ramkę (frame ) w configu
device=emm386.exe frame=8000H ale nie rozpoznaje parametru? DOS 6.2

Wspomnę że takie same configi jak i autoexec-i są na każdym komputrze w
mojej sieci (no jedynie różnią się sterownikami do kart sieciowych) i na
każdym bez problemu jest widoczna pamięć EMS.

Prubowałam równiez programu memmarker który również nie pomógł.

Czym to może być spowodowane? Help!

Dorota