Re: SENS PODKRECANIA

Autor: Yablon (yablon_at_wasko.pl)
Data: Tue 27 Nov 2001 - 14:47:53 MET

Radoslaw Sokol napisał(a):

> Hi,

> Kiedyś takie zdanie jak przedstawiłeś powyżej zakrawałoby na kpinę ;)
> jednak czasy się bardzo zmieniły i w tej chwili masz IMHO całkowitą
> rację. Po pierwsze wydajności procesorów są tak olbrzymie, że samo
> podkręcanie nieco zatraciło sens (skok ze 150 MHz na 200 MHz było

albo z 40MHZ na 60MHz :))
25%-33% mocy wiecej to ma sens!

> wyraźnie widać, czego nie można powiedzieć o skoku z 1300 MHz na
> 1400 MHz)

z tym sie gotow jestem zgodzic. Zysk rzedu kilku procent jest mizerny.
Ale przeciez wiele zalezy od modelu/serii. D600 podkrecony do 900 czy
1000 (na 800 wiekszosc chodzi bez laski). 30-60% mocy to ma sens. Nie
wszystkie proce dobrze sie kreca. Podatne na overcloking przewaznie sa
pierwsze modele z nowych serii. Nie wiem jak sie kreca nowe AMD Morgan i
XP zwlaszcza te pierwsze modele.

Pozdrawiam Yablon