Re: pytanko o opinie nt. LANu

Autor: Andrzej J. Turowicz (at_at_buchalter.com.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 10:55:05 MET

Użytkownik "FP" <holy_at_man.poznan.pl> napisał w wiadomości
> Czesc!
>
> Mam zamiar zrobić taką sieć lokalną podpiętą do SDI:
>
> 65m
> 26 m
> |HUB| --------------------- |PC|

> |PC|
> |PC|
>
> Ma to działać na UTP kat.5, 10MBit/s.

Ot moja opinie, zmontowałem ludziom około 60-80 sieci w tym równiez dla
odległych od siebie domków

1 Wczale nie drozej beda Cie kosztowały Karty 100MB/s np Realtec.
2. Jeżeli kabel ma iść poza budynkiem to puszczaj go w plastikowej, raczej
nieprzezroczystej rurce
   Ochroni przed deszczem/sniegiem i przed słońcem
3, Kabel w rurce nad np droga czy ulicą puszczaj podwieszony do stalowej
linki,

4. Różnica w cenie Hub i Switch np 4-5 cz 8 portowych jest tak nieiwielka że
   warto kupic switche np AliedTelesyne, niż huby

5 Napiecia sieci. To jest problem najwiekszy.
 Napewno beda wystepowały róznice w zerowaniu.
   Niektórzy Twoi znajomi bedą mieli instalacje elektryczna np z aluminium
    Wtedy: Raczej porządne karty nie za 30 zł ale Intel100Pro+Management
    W skrajnych przypadkach kompuper koilegi oraz jego "WSZYSTKIE"
urzadzenia
   podłączone do kompa, monitor, drukarka itd itp musisz podłączyc przez
transformator
    220v/220V czyli 1:1 oddzielajacy (35pln). SAM UPS NIE ODDZIELA.
   Przynajmniej nie te za 300-800zł.
  Tutaj karty 100 sa znacznie bardziej odporne od 10MBit/s

Życzę sukcesu.

Pozdrawiam
    Andrzej